JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Døgnåpne ambisjoner sprakk

Seks år er gått siden Arbeids- og administrasjonsdepartementet, med Jørgen Kosmo i spissen, satte uttrykket døgnåpen forvaltning på dagsorden.
Et eget strategidokument, «Døgnåpen forvaltning», ble gitt ut for å framskynde arbeidet.
Dokumentets forord framhevet at en «Døgnåpen forvaltning skal imøtekomme brukernes krav til en forvaltning som er tilgjengelig, samordnet og serviceorientert med individuelt tilpassede tjenester».
Før 2004 I dokumentet het det at elektroniske tjenester skal være forvaltningens hovedtilbud til brukerne.
Videre skulle elektronisk saksbehandling bli det normale og like akseptert som papirbaserte løsninger. På toppen av det hele skulle alle kommuner etablere et offentlig servicekontor med statlig og kommunal informasjon, rettledning og enkel saksbehandling, på ett fysisk sted, åtte timer per dag, fem dager i uka.
Alt dette skulle være oppfylt innen utgangen av 2003.
Ting tar tid Brukerne skulle komme i direkte tale med offentlig servicepersonell 14–16 timer i døgnet for informasjon og rettledning.
Først nå, fire år etter tidsperspektivet, er noen av målene i ferd med å bli realisert i enkelte kommuner.

2007112309023720131216024152
Ansvarlig redaktør:
Eva Ler Nilsen
Redaksjonssjef:
Michael Brøndbo

Nettredaktør:
Knut A. Nygaard
Utviklingsredaktør:
Vidar Eriksen
Utgiver:
Fagforbundet
Kontakt redaksjonen:
tips@ignore-fagbladet.no
Annonser:
Salgsfabrikken
Sosiale medier:
FacebookTwitter
RSS:
RSS-feed
Telefon:
23 06 40 00
Adresse:
Møllergata 10, 0179 Oslo
Fagbladet er medlem av Fagpressen og redigeres etter: RedaktørplakatenVær Varsom-plakatenEtiske husregler Les også: Fagbladets personvernpolicy