Mer tilfreds med renovatørene

Renovatørene i Norge gjør en bedre jobb enn noensinne.

2011051017142420131214161455

ola.tommeras@fagforbundet.no

I hvert fall er nordmenn mer fornøyde med renovasjonstjenestene enn noen gang før, framkommer det av Norsk Kundebarometer for 2011, som blir utarbeidet av Handelshøyskolen BI. I spørreundersøkelse blir 914 tilfeldig utvalgte innbyggere spurt om hvor tilfredse de er med forskjellige offentlige tjenester.

Mer fram enn noen

I alt er brukerne spurt om ni offentlige tjenester. Tjenestene er gitt poengsum på en skala fra null til hundre.

I løpet av de siste fire årene har renovasjonstjenesten gått fram med hele ti poeng, til 75,3. Ingen annen offentlig tjeneste har hatt en slik framgang.

Bare fastlegene scorer fortsatt mer enn renovatørene, med 77 brukertilfredshetspoeng. Men tilfredsheten med fastlegene har gått tilbake de siste to årene. I 2009 fikk denne tjenesten 82,3 poeng.

Nav på bunn

Nederst på skalaen i barometeret ligger Nav, med 56 poeng. Nav har imidlertid hatt en god oppgang siden 2010. Da fikk Nav bare 51 poeng.

Resultatet

1. Fastlege, 77 poeng

2. Renovasjon, 75 poeng

3. Offentlig barnehage, 70 poeng

4. Lånekassa, 65 poeng

5. Trafikkstasjon, 63 poeng

6. Ligningskontoret, 61 poeng

7. SFO, 61 poeng

8. Legevakta, 57 poeng

9. Nav, 56 poeng

Ansvarlig redaktør:
Eva Ler Nilsen
Redaksjonssjef:
Simen Aker Grimsrud (konst.)

Nettredaktør:
Knut A. Nygaard
Utgiver:
Fagforbundet
Kontakt redaksjonen:
tips@ignore-fagbladet.no
Telefon:
23 06 40 00
Annonser:
Salgsfabrikken
Sosiale medier:
FacebookTwitter
RSS:
RSS-feed
Besøksadresse:
Keysers gate 15 (4. etasje), Oslo
Postadresse:
Postboks 7003, St. Olavs plass, 0130 Oslo
Fagbladet er medlem av Fagpressen og redigeres etter: RedaktørplakatenVær Varsom-plakatenEtiske husregler Les også: Fagbladets personvernpolicy