tips@fagforbundet.no
– Pasienttransport er en krevende kunde som gir dårlig økonomi. I tillegg er vi uenige med oppdragsgiver om flere punkter i avtalen. Det går på rammebetingelser og hvilke oppgaver vi pålegges, uten at jeg ønsker å gå nærmere inn på dette, sier kommunikasjonssjef Lars Dolva til Romerikes Blad.
– Vi har sagt opp samtlige avtaler om pasienttransport. Totalt er det snakk om cirka ti områder, sier Dolva.
Avdelingssjef Jostein Svendsen ved kjørekontoret i Helse Sør-Øst bekrefter overfor Romerikes Blad at han har mottatt oppsigelsen til Oslo Taxi. Han forstår at Oslo Taxi valgte bort pasienttransport når de av kapasitetshensyn måtte si nei til noen.
Ifølge Lars Dolva fungerer systemet slik at alle deres løyver som pensjoneres eller avsluttes på andre måter overføres til konkurrerende selskaper. Derfor må Oslo Taxi velge bort oppdragene som gir dårligst økonomi.
ØNSKER TRYGGERE PENSJON: Barne- og ungdomsarbeider Josefine Weiby Koller ønsker seg et tryggere, mer forutsigbart og mer rettferdig pensjonssystem.
Ole Martin Wold
Per Flakstad
Ingun A. Mæhlum
Brian Cliff Olguin
Per Flakstad
Leif Martin Kirknes