Sporveien vant gjev pris for femte året på rad
USLÅELIG KOMBINASJON: Ren strøm og ansatte som jobber smart, er oppskriften, mener leder av OSA, Ola Floberg.
Werner Juvik
Forbrukerne har vært tydelig i hvem de mener er mest bærekraftig.
ola.tommeras@fagbladet.no
I år er det Sporveien T-banen. Det var det også i fjor. Året før der var det Sporveien Trikken, før det de to foregående årene var Sporveien T-banen. I år er Sporveien Trikken på andre plass.
• Leverandør driver stort på Vestbredden.
I konkurranse med 150
Forbrukerne er tydelige i sine meldinger om hva de synes er mest bærekraftig i Norsk Bærekraftbarometer, som utarbeides av Handelshøyskolen BI, i samarbeid med Barcode Intelligence og Norstat Norge.
Sporveien konkurrerte mot 150 andre bedrifter i konkurransen. Resultatet er basert på 15.978 bedriftsvurderinger fra 4690 forbrukere. De er bedt om å vurdere selskap ut ifra økonomisk, miljømessig og sosial bærekraft.
• Gjev designerpris til Sporveien.
Bedriftene i teten
1. Sporveien T-banen
2. Sporveien Trikken
3. Tibber
4. NAF
5. Finn.no
6. Norsk Tipping
7. Volvo
8. Flytoget
9. Toyota
10. Bilia
PRIS IGJEN: Konsernsjef Birte Sjule mener bærekraftsprisen forplikter.
Anita Arntzen
En anerkjennelse
– Dette er en helt fantastisk annerkjennelse fra norske forbrukere, sier konsernsjef Birte Sjule i en pressemelding. Hun fastslår videre:
– Dette forplikter! Vi i Sporveien skal fortsette å bidra til bærekraftige løsninger for samfunnet og gjøre det enda mer attraktivt å reise kollektivt og utslippsfritt.
GRATULERER: OSA-leder Ola Floberg takker de ansatte for bærekraftprisen.
Werner Juvik
– Bærekraft, det har t-banen trena på siden 1966 og trikken siden 1894. Med kombinasjonen av rein norsk strøm som drivstoff og smarte måter å jobbe på, så har de ansatte drevet denne plasseringen fram, sier leder av Oslo Sporveiers arbeiderforening, Ola Floberg.